fredag 5 oktober 2012

Hemma och fortfarande vid liv

God morgon alla solstrålar! Eller god lunch kanske för att vara mer exakt ;P
Jag har då tagit en alldeles för lång sovmorgon, men jag var uppe till 03:30 inatt (hade faktiskt riktigt bra skäl till det för en gångs skull) så det behövdes några extra timmar imorse.

Kom hem från Umeå igårkväll efter en kanonbra vecka med tokmycket information och bra föreläsningar. Allt från alla olika psykiska sjukdomar/tillstånd/syndrom till diagnostik, farmakologi (a.k.a läkemedelslära), suicidologi m.m. Fantastiska föreläsare, en av dom var min "idol" Peter Valverius (överläkare vid psykiatriska kliniken i Umeå) som föreläste om missbruk och beroende.

Mättad på plugg, men har tänkt läsa lite idag. Börjar dagen med kokta äggvitor och Wasasport (självklart med kaviar, inga kokta ägg utan kaviar här inte..) i brist på annan mat i bostaden.
Tänkte bege mig bort mot Iron Works strax efter lunch och ta mig an ett efterlängtat pass.

Tänkte kika morgonvikt imorse, är lite nyfiken efter mina relativt osunda dagar i norr. Men det glömdes bort. Typiskt.

Jag mailade en av mina förebilder häromveckan. Frågade om det är OK att jag länkar henne här (tycker ju att det hör till vardagligt hyfs att fråga) och fick svar! Det är helt OK! Så inom kort kommer en kort presentation av henne och en länk till hennes blogg.

Nu är det matdags minsann, och påtår på kaffet. Slänger upp lite bilder från veckan som varit :)
Ta hand om er alla härliga tokar där ute!

Höstmys hemma i soffan

Randigt inför födelsedagsfirande (lillebror som fyller 17 :D)

Mumsig tårta, grattis brorsan! <3

Framme i Umeå, tar en fika i det som kallas
Vårdvetarhuset, där alla som läser vårdprogram håller till :)

Installerat mig på vandrarhemmet första kvällen. 

Trött tjej efter 1 lång dag med föreläsningar

På G ut för att träffa en underbar vän på stan
för lite mat och öl, onsdagkväll.

<3

Mosig i hjärnan, 4e dagen med föreläsningar.
Vänder hemåt idag, torsdag.

Plugghästen går igenom anteckningar och åhörarkopior under
tågresan hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar