onsdag 8 augusti 2012

Målen 2012?

Andra sjukdagen, men jag känner mig mycket bättre! Lite seg i kroppen men febern har gått ner, huvudvärken är i princip helt borta och matlusten är tillbaka. Blir trött så fort jag anstränger mig dock.
Igår låg jag ju bara hemma, lät kroppen få den vila som den så väl behövde.
Men jag har svårt för att göra ingenting så jag spenderade min soffdag med att forska och räkna på min kost. Jag skrev upp allt jag åt under dagen, hur mycket av varje, och räknade därefter på kcal, protein, kolhydrater och fett för varje måltid. Det blev en himlans massa protein men lite för lite kolhydrater igår märkte jag. Har försökt ändra på det idag (ja, räknar även idag) för att få ett hum om vad jag äter och när, och såklart hur mycket och om det är nog för att nå mina mål.

Appropå mål. Satt och printade ner även dessa igår. I alla fall några delmål, det jag vill ha uppnått under 2012. Längtar tillbaka till träning! Det blir nog först i helgen om all sjuka är ur kroppen till dess.

Dags för middag, det blir farmors härliga spaghetti-/curry-/kycklinggratäng! Kyckling är bland det godaste jag vet.. kan (nog) inte föräta mig på det.

Favoritmellanmålet, kvarg! Med funlight såklart ;)

Den sedvanliga frukosten. Fiberhavregrynsgröt med protein.

Alla börjar vi ju någonstans. Lika bra att ge det ett försök.



Motivationsbild.
Minna Pajulahti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar