söndag 16 september 2012

Dunderförkyld

Som ni kanske märkt så har jag inte uppdaterat på ett tag. Var dum nog att gyma i tisdags med en hals som inte riktigt var 100 bra. Det fick jag ju sota för dagen efter.. Halsondet har nästan gått över helt nu, bara lite rosslig. Men snuvan och nästäppan är värre än någonsin. Känner mig allmänt seg och "mosig" i kroppen.. förbaskade förkylning =(

Som jag nämnt i tidigare inlägg så tycker jag det är otroligt viktigt att man lyssnar på kroppen så långt det är möjligt. Det borde jag ha gjort i tisdags, då hade jag kanske inte blivit så dålig som jag blev. Att småjäklas med kroppen på det viset leder allt som oftast bara till mer problem och längre tid för återhämtningen.

Så här sitter jag. Tre lediga dagar och snuva utan dess like under samtliga. Har försökt plugga lite, har 3 uppgifter som ska vara klara om 2 veckor. Den ena är jag nästan helt färdig med, den andra har jag samlat information till och ska sammanställa allt i en rapport, och den tredje är ett grupparbete som påbörjas med studiegruppen imorgon.

Bara att bita ihop. Längtar efter ett hårt pass på gymet.. men ska minsann låta kroppen få den vila den så väl behöver just nu.

Preppar med C-vitamin. Har hört att det ska vara bra ;)

Motivationsbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar