söndag 9 september 2012

Trötta axlar

Lyckades ta ut en träningstimme på jobbet och fick till ett riktigt bra axelpass! 
Jag har varit extra försiktig när det gäller träning av axlarna. Kände tidigt (någon gång förra sommaren) att det klämde åt nå i höger axel, särskilt under axelpressarna och hantellyft framåt. Inte ens korrigering av tekniken tycktes hjälpa. Jag arbetade med låga vikter under en lång tid, det var inte längesedan jag började öka på och idag förvånade jag mig själv över hur mycket lättare det känns, till och med när jag tar tyngre vikter. Kom att tänka på att jag inte känt av någon smärta i axeln på ett par månader.

Jag tror detta bevisar vad lite vilja och tålamod kan åstadkomma ;) 

Nu är det dock sängen som gäller. Har fått hem kurslitteraturen för första kursen i programmet så imorgon blir det studier och träning. Kvällen är fri för övriga spännande aktiviteter ;D 

Sov gott allihopa, ladda inför ännu en ny dag imorgon!

Ikväll får vackra Larissa stå för motivationen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar