torsdag 20 december 2012

Hemska vecka..

Vilken vecka.. vart ska jag börja..?
Helgen var skitjobbig, har nog aldrig varit så slut efter en arbetshelg någonsin. Jag är otroligt glad (och nöjd) över att jag fick till det där passet på lunchen i söndags, och att det gick så väldigt bra som det gick. Ramlade pladask ner i sängen när jag kom hem på söndagkväll, sov dock väldigt oroligt. Nike sprang runt i lägenheten som en annan tok och förde liv. Ovanligt för att vara honom, men han kanske hade morgondagens hemskheter på känn?

Tänkte ta ett morgonpass vid 09 på måndagmorgon, jag och mor skulle ju fara till Norrköping för begravning vid lunch. Kl.09:15 ringer en kvinna och berättar att hon hittat Eros, min andra katt. Hon säger att han krampar och att han gjort så hela morgonen. Jag kastar på mig kläder och springer bort till huset på andra sidan bostadsområdet, plockar upp Eros som är helt slut av allt krampande, springer ner med honom i famnen till veterinären där han får ytterligare 2 kramper. Vid sista krampen får han Stesolid med god effekt. Han somnar sedan i transportburen.
Iväg med Eros till jourhavande veterinär som lägger in honom för provtagningar, dropp m.m.
Jag och mamma far ner till Norrköping och min underbara karl tar över för Eros.
Det såg bra ut, Eros skulle få komma hem kl.21:30. Men kramperna tilltog och han blev allt sämre, man misstänkte en blödning i hjärnan efter en förmodad smäll ute. Det fanns inget annat alternativ än att låta honom somna in. Jag sov inte en blund den natten. Begravning i Norrköping dagen efter. Var helt slut.
Vi kom hem till Sundsvall igårkväll. Jag hade svårt att somna inatt, Nike låg i fotänden hela natten och höll oss sällskap.


Idag ska jag försöka komma tillbaka till livet lite grann. Har ingen som helst matlust.. men måste få i mig allt jag kan. En proteinshake, en kopp kaffe och två mackor med kokt ägg på är vad som slinkit ner hitills. Tanken är att jag ska få till ett bra träningspass idag, kanske till och med två om tid finns för det. Ett tyngre under dagen och ett lättare ikväll.

Min hjärna känns som mos efter dom här dagarna. Ska ut och leta julklapp till dom fantastiska människorna som tog hand om Eros under hans sista natt, och som gav mig chansen att träffa honom några sista timmar innan det var dags att ta farväl.
Sov gott Eros <3

Jag och Eros, vår sista bild tillsammans.

Grabbarna grus. Nike till vänster, Eros till höger.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar