onsdag 14 november 2012

Ett par kg upp!

Lång dag 3 av 7, på rad. Jobbat både måndag, tisdag och onsdag, ska möta upp studiekamraterna för grupparbete (plugget) imorgon, sedan studiedag med jobbet (även om detta förmodligen kommer bli kanonroligt) på fredag och jobb lördag och söndag. Inte en enda ledig dag den här veckan.

Ställde mig på vågen igår, före frukost. 2kg plus sedan sist. Det är väll bra.. eller?
Det kan såklart finnas flertal faktorer som spelar in, med lite basis anatomi och fysiologi så förstår man det. Men är det 2 bra kg? Jag har lovat mig själv att aldrig haka upp mig på vikten, och därför väger jag mig väldigt sällan. Men ibland är jag nyfiken på att se vars jag står någonstans. Kanske borde börja med omkretsmätning istället för att se så det sätter sig på rätt plats? ;)

Äsch. Det känns bra. Man ska inte haka upp sig för mycket på cm eller kg. Det är stressorer, och för mig negativa såna.

Lite mysmusik på det här och kvällsmålet med kvarg, funlight och hallon så är allt på topp.

Ladda inför studierna imorgon. Tänkte ge mig på onlinetentamen i LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård) med antingen imorgon eller på fredag. Men jag prioriterar faktiskt träningen främst just nu, dom här dagarna. Tentan ska in senast 29:e så det är ingen brådska, och jag har träningsabstinens.


Kvällsgott

Hade sällskap av min mysiga Nike till bussen imorse.
Han satt kvar intill hållplatsen tills dess att bussen lämnat
gatan. Tur man har modiga karlar omkring sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar