torsdag 3 januari 2013

20 fakta

Laddat magen med middag såhär efter en lång men väldigt intensiv och spännande arbetsdag. Visste knappt vars jag hade huvud eller fötter när jag satte mig på bussen hem.

Sitter i soffan med Nike i knät, tänker att "nu är det inte många dagar kvar innan han får en ny vän". Åker och hälsar på lilltrollet imorgon, längtar sönder mig!

Har funderat lite på vad jag ska skriva om här på bloggen, annat än det "vanliga", det jag alltid skriver om. Så kom jag på att jag inte berättat särskilt mycket om mig själv.

1. Mina favoritdjur, näst efter reptiler, är elefanter.

2. Jag tycker inte om långa naglar.

3. Jag sover inte gärna längre än till kl.9, blir som en zombie hela dagen annars.

4. Jag vill läsa till psykolog. Eller jurist. Fast trivs ju som sjuksköterska.

5. Jag lyssnar på rock hemmavid men aldrig när jag tränar.

6. Jag tål inte skaldjur.

7. Det enda djur jag inte tycker om alls är maskar. Skuttar "sicksack" på tårna emellan dom när det regnat ute.

8. Jag tycker inte om när man pratar "bebisspråk" med vare sig bebisar eller djur. Då mår jag illa.

9. Jag följer alla möjliga TV-serier och kan se samma serie flera gånger om när jag har mina "hemma-tråk-dagar" (The walking dead, True blood, Dexter, Desperate Housewives, Sex and the city, Gossip girl, House m.fl).

10. Jag är inte religiös, inte ens särskilt insatt i ämnet.

11. Jag tycker fortfarande att politik är ointressant. Lovar återigen att bättra på mina kunskaper i ämnet inför nästa val.

12. Jag älskar att resa!

13. Jag var för feg för att skaka hand med Marilyn Manson när jag väl sprang på honom. Jag blev nog blyg, vilket inte händer ofta (se nästa punkt).

14. Jag är aldrig blyg (förutom vid ovanstående händelse...).

15. Jag älskar att stå på scen och tala inför människor.

16. Jag är hämndlysten.

17. Mitt favoritgodis är lakrits, främst saltlakrits.

18. Jag tycker om romantik.

19. Jag tycker inte om att gå på bio. Folk pratar. Och smaskar. Och prasslar med påsar.

20. Jag vill lära mig grekiska.



Sådär.
Det var några bitar i alla fall ;)

Tänkte träna idag. Men har för första gången på länge inte den blekaste om Vad jag vill träna. Motivationsfattig kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar