onsdag 2 januari 2013

Halvdant pass. Det får bli tidig säng.

Jobbade 7-16:30 idag, lagomt trött efter arbetsdagen hoppade jag på bussen ner mot stan för att möta upp fina L som var på besök i stan inför den kommande flytten från Stockholm till vackra Sundsvall! Det blev middag på Biteline (tacobuffé, mums..) och en liten vandring på stan. 

Kom nyss hem från årets första träningspass. Det gick skapligt idag.. det hade kunnat gå bättre, men skapligt är jag nöjd med idag. Körde rygg och baksida axlar. Kände redan på första latsdraget att det skulle bli en tung kväll. Men skam den som ger sig!

Upplägget blev följande (reps x set);


Jag ökar vikten för varje nytt set. Känner jag att tekniken fallerar så går jag ner i vikt och kör repetitionerna i långsammare tempo för att stressa musklerna mer, eller så gör jag några fler repetitioner i samma set. Planen är att gå ner till <6 reps/set under en period. Försöker hitta "rätt" vikt, det är som lite av en spännande jakt ;) 

Nytt för idag är att jag (utöver crosstrainer/cykel i uppvärmningen) cyklar även i slutet av passet, i "mellan-tempo" under 15-30 min. Ikväll fick det bli 15 min. Min mp3 dog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar