torsdag 31 januari 2013

Vars tog tiden vägen?

"Jamen äntligen klar med skolarbetet då, klockan kan inte vara mer än 18.. fasen så skönt.".. tänkte jag och kikade mot väggklockan i köket som visar 20:35. Fan då. Hela kvällen är putsväckborta.

Lotus ligger i mitt knä och tuggar på hoodie-snörena, knäppkatt. Ett riktigt energiknippe. 
Jag funderar på vars kvällen tog vägen. Jag har svårt att släppa det.. den bara försvann. Jag som hade roligare planer än skolarbete. Det tog längre tid än jag beräknat detta.. har suttit sedan kl.17. Alltså 3½ jäkla timma. Usch.


Jag vill shoppa.
När jag och karln var till Birsta häromdagen förälskade jag mig i en keps. Hur ofta händer det? Men den är snygg. Och den satt bra. Och att en keps sitter Bra händer väll än mer sällan än att jag hittar någon huvudbonad som jag tycker om. 
Jag vill köpa smink. Nya kläder till utlandsresan. Nytt klätterträd till katterna. Nya träningskläder. Nya tillskott (protein m.m). Nya smycken. Ny väska. Baah.. ibland är det jobbigt att ha dom här "basala kvinnobehoven" ;) 

Helst hade jag velat ha en skål med lakrits. Men icke. Det är inte lördag ännu. 


Den översta kepan ligger på önskelistan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar