söndag 28 april 2013

Breddar vingarna

Igår testade jag mina vingar, igen, och breddade dom en aning. Jag skrev på Facebook att "Om läkaren visste vad jag gör just nu så skulle jag få stryk.", ja.. förmodligen. Men samtidigt gick jag ju inte emot hans rekommendationer om att låta den opererade leden vila. Jag får ju som tidigare nämnt inte belasta leden på 10-12 veckor.
MEN, alla andra leder! Jag läste i senaste BODY (tror jag, eller vad det någon tidigare genom BODY i mobilen?) att man vid kroppsskada får vara lite kreativ och köra låg vikt med många reps, och testa sig fram i vad som fungerar. Det var exakt det jag gjorde igår;

Jag hade sällskap av en god vän, M, utan honom hade det nog känts tyngre. Jag inledde min rehab-träning med cykel, sedan lätt benpress och benspark. Vingarna breddade jag (kanske till och med bokstavligt talat ;D) med vääääääldigt lätt vikt i breda lats, hör och häpna! Jag greppade stången med ytterdelen av vänsterhandens fingrar och stadigt grepp med höger, hade skitlåg vikt och såg till att dra långsamt och utan minsta ansträngning i tumbasleden. Samma taktik vid enarmsrodd i kabel och roddmaskin. Löjligt låga vikter, men väldigt många reps. "Bättre det än inget alls.." for genom tankarna. Avslutade med liggande benlyft för magen, balansen fick sig en omgång när jag bara kan hålla i mig med en hand.

Jag har inte det minsta ont i leden idag, förutom sedvanliga jättesmärtan just precis när jag vaknar på morgonen. Det känns skitbra! Och jag VÅGADE testa mig fram, väldigt långsamt, försiktigt och på en säker nivå för att inte riskera att belasta eller skada leden.

Lite hardcore att gyma med gipsad hand.. mhm ;)

Idag blir det fika på stan med bästa L, sedan hem och plugga. Rapporten ska ju in imorgon >_<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar