onsdag 25 juli 2012

Back to business

Jag är inne i en väldigt tung period just nu, känslomässigt tung. Sådär att man inte ids ta sig för att göra just någonting. Men som med alla andra slags perioder man kan hamna i kommer den här att gå över. 
Idag är första dagen på 1½ vecka som det faktiskt känns lite lättare. Under den här tiden har jag försökt hålla kosten så gott det går, även om träningen hamnat lite i skymundan. Jag har kommit igång lite smått med cardion, och gymet känns inom räckhåll. 

Jag tror det är otroligt viktigt att lyssna på kroppens signaler. Det finns dom som säger att man ska ge sig iväg och träna även när kroppen säger ifrån, men jag tror det beror på på vilket sätt kroppen säger det. Jag sov tillexempel 2½ timme härom natten, dagen därpå hade jag inga som helst planer på att gå till gymet då sömnen varit så knapp och jag med stor sannolikhet tröttat ut mig på "fel sätt" och ställt till med något galet under träningen. Det fick bli en lugn promenad den dagen istället.

Idag ska jag peppa. Nya BODY-tidningen slank ner i brevinkastet igår.. den ska läsas, mp3n ska laddas med musik, en kopp kaffe och sedan är jag nog igång. 

Tricket är att aldrig ge upp. Svackor och dalgångar kan alla ha, vi vore inte människor annars. Men allt går, man ska bara låta det ta sin tid och som sagt ALDRIG ge upp. 

Några curls kan man alltid få till hemma.

Klarar sällan av att hålla minen på kort.
Det är så mycket enklare att grimasera ;)

Nedvarvning i soffan på kvällarna.
Nike varvar ner rätt hårt, han t.o.m somnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar