torsdag 21 februari 2013

Rörigt..

Tanken som slog mig i morse när jag vaknade var "Är det tisdag..? Onsdag..? Eller kanske torsdag idag?". Så otroligt snurrig i bollen så det finns inte på kartan. Försöker komma på vars dagarna har runnit iväg någonstans. Måndag, då tränade jag och jobbade kväll. I tisdags var det jobb, blev hängig på kvällen. Jobbade ändå onsdag, och igår kväll var jag än värre krasslig. 
Ledig idag. Klev upp strax före 9 när kroppen tillät sig att vakna. Druckit kaffe, käkat dubbelportion protiengröt och påbörjat skolarbete. Tvättar 11-15 (mindre roligt) och ska därefter ner på stan för att sälja iväg en av böckerna jag haft under ssk-studietiden, därefter blir det efterlängtad träning.

Som jag gnällde efter träning igår. Hela kroppen skrek efter att få röra på sig! Det är läskigt vad 'abstinens' kan göra med en, börjar förstå mina missbrukspatienter och deras abstinensbesvär, kanske detta är en väldigt mild form av det dom upplever? Det är galet jobbigt i alla fall. Men mår inte kroppen bra så ska man inte träna. Beställde stort från GymGrossisten istället. 

La in ansökan inför VFUn igår dessutom. VFU står för "verksamhetsförlagd utbildning", det man i vardagligt tal kallar 'praktik'. Vi har 5 + 5 veckor att se fram emot under år 2 på utbildningen. Jag har önskat rättspsyk, och två specifika avdelningar. Håll tummarna för mig.

Nu är det åter till studierna. Och kaffepåfyllning ;)

Motivationsbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar